Diszgráfia prevenció, szűrés, korrekció

A tanulási zavar ma egyre több gyereket érint. Olvasás, írás és számolás nehézsége nemcsak az iskolai teljesítményre van hatással, az egész tanulói pályafutást és az önértékelést is nagyban meghatározzák az iskolapad kudarcai avagy kezdeti sikerei.

Az írástevékenység előkészítésével már sokat tehet a szülő a gyerek iskolai sikerességéért, azonban vannak olyan tényezők, melyek a tudatos hozzáállás hiányában potenciális veszélyforrássá válhatnak (balkezesség, részképesség-zavar, stb). Mert a disz-ek speciális működésmódot jelentenek, aminek ha időben nem ismerjük fel a lehetőségeit, a formális iskolai viszonyok között béklyókká válnak.

A béklyók pedig a nem tudom, nem megy, nem vagyok rá képes érzetet hozzák magukkal. Így az írászavar magatartászavarral párosulva szorongó vagy nehezen kezelhető, esetleg agresszív gyereket „eredményez”. A diszgráfia az írástanulás kezdeti lépéseitől vizsgálható, írásterápia módszereivel korrigálható.

A disz- tünetegyüttesről és kezelésük módjáról az alábbi tanulmányban olvashat.