Gellén József

Mottóm: Majd akkor szidd a pedagógust, ha néhány évet letanítottál. De akkor meg már nem őt fogod szidni…

Eredetileg matematika-fizika-tanulásmódszertan tanár vagyok, néhány éve informatikusként tevékenykedem.
Két lányom megszületése óta nap mint nap átélhetem, hogy a képességek fejlesztése és a gyermek motiválása nem az iskolában kezdődik, a tudáshoz és tanuláshoz való viszonya pedig iskoláskorra már kialakul.
Tanárként megdöbbentem, hogy az iskola hogy töri le a diákok motivációját és kreativitását, és középiskolában már csak vért izzadva lehet ebből vajmi keveset feléleszteni.
Tanárként megdöbbentem, hogy a tanulási zavarok mennyire felszínesen vannak kezelve és “letutizva'” szülő pedagógus és a gyermek által.
Tanárként megdöbbentem, hogy a kézírás és rajzolás hanyagolása mennyire gátolja a matematikai készségeket és látásmódot.
Tanárként megdöbbentem, hogy a tananyag és követelmény mennyire nem szolgálja egy átlagos 21. századi ember kötelező alapismeretét.

És sajnos a pedagógusok ezen a helyzeten nem sokat segíthetnek.
Ehhez se energiájuk, se idejük, se lehetőségük, se jogosultságuk.

Tanári sikereim és számos (szintén pályát elhagyó) kollegám példája viszont megerősítettek abban, hogy az képességek kibontakoztatása és tanuláshoz/tudáshoz való viszony ápolása nem csak az iskola feladata. 

Tudom, hogy ez az Egyesület segíthet a szülőnek ill. a pedagógusnak, hogy a gyermek ne veszítse el tehetségét, kreatívitását, motivációját. És segíthet a tanulási zavarok időben és szakmailag helyes felismerését, kezelését.

Szakterületeim, melyek segítik az Egyesületet:

  • Tanulásmódszertan
  • Konstruktív matematikai módszertan
  • Informatikai alkalmazások webre, PC-re, mobilra (Android, Windows Phone)