Gepárdságok

 Milyen az igazi gepárd-kölyök, aki még az iskolapadban is
jól teljesít? A Gepárd Kuckóból megtudhatod. Szülő-gyerek közös élményévé válhat a Gepárdkuckó általi játékos tanulás.

Önálló fejlődés – fejlesztés, okosítás
Újra és újra vitát generál a kérdés szakmai berkekben, kell-e fejleszteni a gyereket, vagy hagyni kell, hogy önmaga tempójában fejlődjön? A fejlesztés-trendek között választani sem könnyű, ha valaki ezen álláspont felé húz. A MI válaszunk: ahogy nem az a kérdés, hogy van-e még szükség a kézírásra, hanem hogy milyen funkcionális szerepek alakulnak át ennek során, és ezek hogyan pótolhatóak, úgy a fejlődés-fejlesztés során is ezt az irányt képviseljük. Nem az a kérdés, hogy hagyni fejlődni vagy fejleszteni, hanem hogyan tudjuk támogatni a szükséges lépések megtételében. Egyáltalán miért van szükség a támogatásra?
Megváltozott életkörülmények, ingergazdag-környezet, iskolai teljesítménykényszer, nem több. Az iskolapadba kényszerített izgő-mozgó, mindenre felfigyelő, sokcsatornás, makacs kezekkel érkező kölykök nehezebben tanulnak meg írni-olvasni. A legtöbb helyen nincs idő a lemaradásokat korrigálni, így 3. osztályra beérhet a diszlexia-diszgráfia is. Ha észreveszik, és időben megtámogatják, még érhet el újabb sikereket. 12 éves kor után olyan szintű változások történnek az immár kölyökségüket elhagyó ifjak életében, ami már nehezebben korrigálható. Így az óvodai időszak a felkészítés, a kisiskolás kor a támogatás időszaka, hogy megelőzzük a kielégítetlen mozgáshiány, a figyelem-koncentráció zavara, valamint a finommotorikus ügyetlenségek okozta iskolai kudarcokat. Mert a suli sikertelenségének következménye nem az osztályzatok miatti bosszankodás, hanem a motiváció elvesztése, a kompetencia-érzet sérülése, az önértékelés zavara és az ezt kompenzáló magatartászavar. Így minden játékos, olykor-olykor „rosszicsonti” kölyköt és gondoskodó, tudatos szülőjét arra biztatjuk, ismerje meg a gepárdkuckót.

Gepárdkuckó világa
A Gepárdkuckó minden hónapban egy klasszikus mese kapcsán hívja kalandozásra a világot meghódító felfedezőket, és az észforgató kéztornák által játszva tanulja meg mindazt, ami az iskolai sikerességhez elengedhetetlen. A gepárdkuckó világába elmerülve minden kölyök megtalálhatja saját erősségét, megismerheti képességeit, megtapasztalhatja valódi kiválóságát. Hisz a Gepárd-iskola koncepciójának tudatos alkalmazásával, azaz hogy a tehetségalkatnak megfelelő módon történjen a feladatvégzés, játszi könnyedséggel sajátítható el mindaz, ami a későbbi iskolai sikerek és a tehetség valódi kibontakoztatásának előfeltétele. Mert a cél végső soron igazi gepárd-kölyökké válni, aki nemcsak az iskolapadban sikeres, hanem képességeit valódi teljesítménybe tudja fordítani, és őszintén elmondhatja: így már tényleg kerek a világ. Egy szülő kívánhatna többet egy elégedett, kiegyensúlyozott gyereknél?