Gyerekjáték a tanulás

Legyen iskolát kezdő, vagy közhelyesen a nagybetűs élet kapuit átlépő gyermekről szó, a tanulás alapja a megtapasztalás, a kísérletezés, igazi értéke a sikerélmény: képes vagyok rá. Ez a kompetencia-érzet határozza meg a későbbiekben, hogy mennyire kitartóan, kreatívan, attraktívan mer belevágni akár egészen új dolgokba is.

Az újításhoz, az innovatív megoldásokhoz kreativitás is szükséges, merthogy az addig össze nem illő dolgokból születnek végül az alkotások. Merni nagyot gondolni, megvalósítani!  1917-ben egy Duschamp nevű fickó gondolt egyet, és egy piszoárt a kiállítótér közepére helyezett. Ma a művészettörténetben az ő neve fémjelzi a korszakhatárt, tőle számítjuk a modernséget.

Ma, a digitális írástudás korában, a Neumann-galaxison bolyongva, az információs szupersztrádán robogva éppígy tobzódunk a bitekben, képekben, mint ebben a mondatban, és elengedhetetlen, hogy megfelelő információfeldolgozó rendszerrel detektáljuk és szűrjük a környezeti ingereket.

A mai generációk, az Y és Z korszak gyermekei már az online tér szülöttei, az ő világuk már a virtuális közeg, melyben legalapvetőbb készségeik nem kapnak szerepet. A készen kapott fizikai és szellemi termékek özönvizében sodródva a szülői és pedagógusi kéz, mely felhúzza őket Noé bárkájára, egy életre szóló lehetőséget biztosít számukra. A szülő és a pedagógus, az önálló gondolkodás, az alkotó kreativitás, az önmegvalósítást biztosító produktivitás világába vezetheti vissza a gyermeket. A tanulással önmagát gyarapító, a tudás értékét őrző X-Y-Z generációs fiatal útipoggyászában a legbiztosabb életkészségeket viszi így magával.

Z

Arra ösztönözzük a szülőket, pedagógusokat, hogy a számítógép klaviatúrája helyett papírt és ceruzát adjanak a gyermekek kezébe, kínálják meg a lehetőséggel, hogy megtapasztalja, mit tud ő maga létrehozni, mi mindent tud önmagából kihozni. Csinálja, gyakoroljon, csalódjon, hogy felálljon, újra próbálkozzon, végül alkosson! Ez az ösztönzés lényege, a tehetség kibontakoztatásának útja, a tudásszerzés módja. Nem, nem azt ígérjük, hogy minden gyermek nevét megőrzi majd a világháló tudásbázisa, mint nagy művészét, sportolóét, tudósét, vagy sztárként ünneplik ideig óráig, még arra sincs garancia, hogy tehetőssé válik egy jó állás által. Mindössze azt alapozza meg a tudatos szülő, az elhivatott pedagógus, hogy alkotó, gondolkodó felnőtt váljon a gyermekből, aki tevékenysége által képes megélni a flowt, a sikert, és valóban elégedett lehet önmagával.

 iskolafelkeszitoA kézírás érték, őrizzük együtt! MI nagyot gondolunk azzal, hogy a kézírást visszaépítjük a digitális mindennapokba, mint régi használati tárgyat, új funkcióban.  Ez már maga (a) művészet. MI-TE adjunk új keretet a kézírás gyakorlati funkciójának. Jó szívvel ajánljuk ennek szellemében a Gyerekjáték a tanulás tanulásmódszertani kiadványt!

További információ és megrendelés: www.modszerkocka.hu

Magyar Írásterápiás Egyesület Minősített Szaktanácsadói Bázis

A to7ajánlásával.