Hogyan könnyíthetjük meg a gyerekek számára az iskolakezdést?

Bemutatjuk iskolaelőkészítő szaktanácsadónkat, munkatársunkat: Gyüre Melindát.

 

Iskola-előkészítő szaktanácsadónk Gyüre Melinda, aki a Gepárkuckó szerkesztőjeként az Egyesület fejlesztő munkatársaként a folyamatos magas szakmai színvonal megvalósítását támogatja; aki több éves iskola-felkészítő tapasztalatával minősített szaktanácsadóként mindig kész készségesen válaszolni (nem csak) a szülők kérdéseire.

gyure_melinda

Eredetileg más területről indultál, honnan jött a motiváció és a hivatástudat, amit nap mint nap látunk rajtad közös munkánk során, hogy iskola-előkészítő tanácsadóként tevékenykedj?

Igen, okleveles vegyész végzettséggel rendelkezem, de már az egyetem alatt, és azóta is folyamatosan tanítok gyerekeket. Kezdetben általános iskolásokat korrepetáltam, aztán kémiát tanítottam.

Óvodások iskola előkészítésével pár éve kezdtem el foglalkozni, amikor a fiam iskolába készült. Mivel egy két tanítási nyelvű iskolába szerettük volna beíratni, ahová játékos képességfelmérés alapján válogatták ki a gyerekeket, ezért 1 évig készültünk a válogatóra. Igazából ekkor mélyedtem el jobban az iskolai előkészítésben. Pedagógusokkal, óvónőkkel beszéltem, illetve kértem Tőlük tanácsokat, segítséget. Előadásokon vettem részt, illetve az internet segítségével képeztem magam.

A fiam sikeres felvételije után kerestek meg barátok, ismerősök, hogy az Ő gyermekeiknek is segítsek az iskolára felkészülni. Így indultam el ezen a területen.

SB_382299999

Mit látsz a legnagyobb hiányosságnak a ma iskolába kerülő gyerekeknél? Hogyan tud otthon segíteni az iskolára készülő, vagy az iskola világával ismerkedő  gyereknek a szülő?

A legnagyobb baj szerintem az, ha az óvoda utolsó évében, esetleg félévében kezdenek el az iskolára felkészülni, pedig szerintem már az óvodás kor kezdetén el kellene kezdeni a felkészülést. Fokozatosan kellene hozzászoktatni a gyermekeket a feladatokhoz, így meg tudnánk könnyíteni számukra az iskolakezdést.

Nagyon sok gyereknél gondot okoz az iskolában az írás, a kommunikáció. Szerintem nagyon fontos, hogy minél többet rajzoljon, színezzen a gyermek. Ha nem szeret rajzolni, akkor vannak olyan gyakorlatok, amelyekkel a kicsi ujjakat lehet erősíteni.

Beszélgessenek minél többet az iskoláról. Ha egy gyerek kérdez, akár azt, hogy „Anya, ez milyen betű?”, akkor ne az legyen a válasz, hogy majd az iskolában megtanulod, hanem válaszoljunk bátran.

 Te miben tudod támogatni a hozzád fordulókat?

Minden területen, legyen az kommunikáció, matematika, kézügyesség, memória- és figyelemfejlesztés, grafomotorika, játszunk és gyakorolunk, hogy az iskolában sikerélménye legyen a gyermeknek és bátran vegye az akadályokat.

Általában házhoz megyek és az iskola előkészítős foglalkozások kezdetén minden alkalommal felmérem a hozzám forduló gyerekeket, aztán az eredmények alapján javaslom a heti egy- vagy két alkalmas foglalkozást és a MÍ-TE tagoknak kedvezményt is adok.