Kreatív alkotóműhely

Maszatolni, alkotni – élmény. Próbálkozni, alkotni – siker. Ezt adja a Gepárdsuli új kreatív alkotóműhelye – bölcsiseknek és ovisoknak egyaránt.

Nem is gondolnánk, hogy a tanulási zavarok megelőzése, az iskolai sikerek megalapozása 2 éves korban kezdődik. Akkor, amikor a spenót helyett a festéket keni szét a gyerek, amikor a gyurma gyömöszölése már az alkotás élményét jelenti. Lehet, hogy ez felnőtt szemmel “csak” egy palacsinta, a gyerek számára azonban az első produktumok egyike, amire büszke, mert Ő csinálta. Ez az élmény kulcsfontosságú az öntudatra ébredő, a világban a határait próbálgató kétévesnek. Az ebben a korban megjelenő, vagy éppen felerősödő hisztivel pont ezen irányú törekvéseit kommunikálja a gyerek a még rendelkezésre álló eszközeivel: az akaratát, hogy az ő elképzelései szerint alakuljanak a környezete paraméterei.

child-painting

A kreatív alkotóműhely a fokozatosság elvét követve megkínálja az öntudatos csemetéket az alkotás lehetőségével: tedd próbára magad. A festék, a gyurma, a papír engedelmeskedni fog, így sikerélménye lesz a gyerkőcnek, és a színes produktum láttán a jóleső büszkeség érzése is hatalmába keríti. Ráadásul ha még ANYÁN is azt érzi, ez tényleg jó móka volt, akkor igazi élménnyel térhetnek haza – mindketten.

Alkotni élmény, megkínálni a lehetőséggel az odafigyelő, tudatos szülői gondoskodás jele. Közösségben – mint minden – könnyebben megy, így ha mások is maszatolnak, gyömöszölnek, tépkednek, kihagyhatatlanul jó móka. Gyertek, próbáljátok ki TI is!

Kedd 10-11-ig Gepárdsuli Kreatív Alkotóműhely bölcsiseknek

Legalább ANYA is kimozdul, és nem otthon lesz minden csupa kosz és káosz:)