Tompa Andrea – Mozgásterápia

Mozgásterápia a tanulási nehézségek leküzdésére

Mi szülők sokféleképpen vélekedünk gyermekünk képességeiről. Mélyen sóhajtunk, amikor gyermekünk iskolai eredményeiről, magatartásáról érdeklődik egy kedves ismerős, barát…. Fejünkben cikáznak a gondolatok: mondjam el, hogy sok a gond, nyüglődünk az olvasással, macskakaparást látok írás helyett, mindig bunyóba keveredik? Vagy inkább meséljek arról, hogy hibátlan matek felmérőt írt és első lett az iskolai futóversenyen?

 

Milyen az én gyerekem valójában?

Egy szülőnek nehéz reálisan értékelni saját gyermeke képességeit, készségeit. Ez teljesen érthető helyzet. A szülő és gyermeke között mély érzelmi szálak fűződnek.  Ezért szerencsésebb, ha meghallgatjuk külső szemlélődők, szakemberek véleményét is. Különösen fontos ez a nagyobb fordulópontok előtt, mint például az iskolakezdés.

Egy gyermek hétköznapjainak nagy részét az iskolai élettel kapcsolatos teendők töltik ki. Tanulási, magatartási problémával küzdő gyermek életét megkeserítheti a mindennapos kudarc, csalódás. Ez a kudarcélmény felnőttkorban is kísérthet! Nem kell és nem is szabad hagynunk, hogy ezt a nehéz terhet cipeljék gyermekeink, hiszen van mód a fejlődésre, változásra, például mozgásterápiával!

Milyen problémákon segíthet ez a terápia?

Az iskolás korú gyermekeknél a terápia tanulási nehézségek (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia), magatartászavar, figyelemzavar, beilleszkedési problémák leküzdésére szolgál.

Óvodás korosztálynál megelőzésben, korai fejlesztésben, általános készség- és képességfejlesztésben, valamint az iskolára való felkészítésben van nagy szerepe a mozgásterápiának.

Hogyan történik a fejlesztés?

Először a gyermek teljes körű mozgásfejlettségét, idegrendszeri állapotát, meglévő készségeit, képességeit térképezzük fel. A kb. két órás felmérés során kiderül, hogy a gyermeknek mik a fejlesztendő területei. A felmérést megfelelően összeállított, változatos feladatsorral végezzük, amellyel könnyen feltérképezhető az idegrendszer működése. Ezt egy anamnézis felvétele teszi teljessé.

Ezen vizsgálat alapján összeállítható a személyre szabott fejlesztő feladatsor,  mely betanulás után otthon végezhető. Ez napi 15-20 perc elfoglaltságot jelent. A feladatok 3-4 hetente változnak, amennyiben a begyakorlás megfelelő volt. A  terápia tarthat néhány hónapig, de összetettebb probléma esetén ennél lényegesen hosszabb időt is igénybe vehet.

A terápiával látványos sikereket érhetünk el 4 éves kortól, akár felnőtteknél is!

mozgasterapia

Tompa Andrea

tanító, mozgásterapeuta

www.sikerestanulasert.hupont.hu

www.facebook.com/sikerestanulasert

tompaandrea24@gmail.com

0630/265-6299